2014. dec 06.

Eredményhirdetés az art50 Design Pályázaton

írta: budapest24
Eredményhirdetés az art50 Design Pályázaton

Sok akarat és rengeteg aszkétizmus

Budapest, 2014. december 03. - A METRO áruház 50. születésnapja alkalmából táska design pályázatot hirdetett fiatal tervezők számára. A zsűri képviselői, Tatár Csilla, Abodi Dóra, Nagy Adrien és Anh Tuan több mint 50 pályamű közül választotta ki a legjobbakat. Az eredményhirdetésen a zsűritagok beszéltek az idei téli trendről, a designer szakmáról és a pályakezdés nehézségeiről is.

krubl_yvette_nagy_adrien_abodi_dora_tatar_csilla_anh_tuan.jpg

 

Különleges pályázatot indított a METRO áruház 50. születésnapja alkalmából, mely során tehetséges fiataloknak kínált nagyszerű lehetőséget, hogy a nagyközönség, a szakma és a média számára is bemutatkozhassanak: a résztvevőknek a bevásárlás nélkülözhetetlen kellékét, a bevásárlótáskát kellett újragondolniuk. A pályázat célja azt volt, hogy olyan művek készüljenek, mellyel a bevásárlás és a szállítás mindennapi tevékenységét a tudatos vásárlók praktikusan, ugyanakkor trendin tehetik meg.

A pályázatok elbírálásában Tatár Csilla műsorvezető, Abodi Dóra és Anh Tuan divattervezők, valamint Nagy Adrien tervező és tanársegéd vett részt. Az ő döntésük alapján Sziládi Noémi táskája lett a fődíjas pályamunka. A MOME (Moholy-Nagy Művészeti Egyetem) tanulója egy hátizsákká és oldaltáskává is alakítható, digitálisan nyomott vászon bevásárló táskát tervezett. A környezetvédelmi különdíjat Gyimóthy Noémi a MOME első éves hallgatója kapta: ő egy kigombolható, mosható, pamut bélésű táskát készített. A facebook szavazás eredményeképpen a közönségdíjas terv pedig Juhos-Kiss Csenge gimnazista tanuló ’vietnámi’ ihletésű zsinór táskája volt.

Tatár Csilla műsorvezető az eredményhirdetésen elmondta, hogy a tervek és a megvalósítás között nagy különbségek voltak. Valamint beszámolt róla, ő hogyan választja ki a megfelelő táskát: „Nappal rengeteg holmim van, hiszen a laptop is nálam van, az edzéshez szükséges ruhám is, így az olyan táskákat szeretem, amiben kényelmesen elfér mindenem. Ha valaki felemeli a táskám, meg is szokta jegyezni viccesen, hogy téglákat hordok-e magamnál. Estére viszont a kisebbeket kedvelem, amiben elég, ha csak a legszükségesebb dolgaim férnek el.A viselhetőség szintén nagyon fontos szempont számomra, de néha azért a divat rovására megy.  Nyilván sokkal kényelmesebb egy vállon hordható táska, de mostanában olyanokat szeretek viselni, amelyeket a karomra lehet akasztani.  Hangulat kérdése, hogy melyiket helyezem előtérbe.”

Anh Tuan, a nemzetközileg is ismert tervező emlékeztetett minden kezdő designert arra, hogy a táskának elsősorban funkcionálisnak kell lennie: „Sok designer abba a hibába esik, hogy megtervez egy szép táskát, de gyakorlatilag teljesen használhatatlan: nem lehet belepakolni, nem lehet kényelmesen hordani. Szerintem a fiatalokat néha elviszi a kreativitás lendülete, ami nem lenne baj, de a táskatervezésnél mindenképp a használhatóságra kell törekedni. Éjjel-nappal táskákkal kelek-fekszem, ezen jár állandóan az agyam, így tudom, hogy nem egyszerű ez a szakma, de jobban át kell gondolni mi a tervező célja. ”

Abodi Dóra divattervező –aki tervezett ruhát Noomi Rapace-nek, a Tetovált lány főszereplőjének is– elmondta, hogy számára a használhatóságon és esztétikumon kívül a variálhatóság a legfontosabb egy-egy ruhadarabnál, vagy kiegészítőnél. A legújabb divatirányzat a különböző stílusok keveredéséből áll: „A 2014-es téli trendben a  sportos, a darkos, az elegáns keveredik egymással; a lényeg, a jól látható ’réteges’ öltözködés. Véleményem szerint a health goth irányzat és a 90-es évek rave stílusa egyre hangsúlyosabban jelenik meg a legfelfutóbb divatirányzatokban.  A kiegészítőket bármilyen variációban hordhatjuk, a díszes darabok jól megférnek a letisztult formájúak mellett. Minden fiatalnak azt tanácsolom, hogy tartsák szem előtt, hogy sok a tehetség, ezért sok akarat és rengeteg aszketizmus kell a tervezői munkához.”

tatar_csilla.jpg

Az elbírálás menete

A pályázat két fordulóból állt, mely során az első fordulóban - október 27-éig- a pályázóknak először regisztrálniuk kell, majd a kapott regisztrációs kóddal elküldeniük vizuális terveiket a szakmai zsűri tagjaihoz. A pályázatra több mint 50 pályamű készült.

A második fordulóban a beérkezett pályaművekből a zsűri shortlistet állított össze, amelybe bekerült táskák mintadarabjait a tervezők elkészítették, és ezekből választotta ki a zsűri a legjobb munkát, valamint a környezetvédelmi szempontokat leginkább figyelembe vevő pályázónak környezetbarát különdíjat ítélt oda.

A shortlistre került művekből egyúttal közönségdíjas darabot is kiválasztanak a közönség szavazatai alapján.  A METRO facebook oldalán meghirdetett szavazásra november 10 és 17-e között zajlott le, több mint 500 szavazat érkezett a táskákra. A közönségdíjas 227 szavazattal nyert.

Nyeremény

A zsűri által kiválasztott nyertes pályamű elkészítőjének járó fődíj egy 150 000 Ft-os pénznyeremény. Ezen túl, a közönségdíjas mű készítője 3 éjszakát tölthet a Danubius Health Spa Resortban, Hévízen, valamint a környezetbarát különdíj nyertese 2 éjszakát tölthet a Danubius Hotel Palatinus City Centerben, Pécsett.

A METRO Kereskedelmi Kft.-ről:

A METRO Kereskedelmi Kft. 1993 óta működik Magyarországon, elsőként lépett be a nemzetközi kereskedelmi vállalatok közül a magyar piacra, immár 13 áruházzal áll profi vevői szolgálatára az ország számos pontján teljes körű megoldásokat kínálva a kereskedelmi és gasztronómia tevékenységekhez. Anyacége, a METRO Cash & Carry International a német központú METRO CSOPORT egyik értékesítési divíziója, amely a világ egyik vezető kereskedelmi cégcsoportja. A METRO Cash & Carry jelenleg 28 országban van jelen, több mint 750 áruházzal. A foglalkoztatottak száma világszerte 110,000 munkavállaló. A vállalat a 2012/2013-as üzleti évben 32 milliárd eurós forgalmat bonyolított le. A METRO vállalatcsoport 250,000 alkalmazottat foglalkoztat, 31 országban 2200 üzlettel van jelen a világ kereskedelmében; a 2012/13-as üzleti évben pro forma forgalma elérte a 66 milliárd eurót. A csoport jó teljesítménye az egyes önállóan működő értékesítési láncokon alapul; a METRO/MAKRO Cash & Carry mellett a csoport tagja a Real hipermarket lánc, a Media Markt és Saturn -amely európai piacvezető a szórakoztató elektronikai kiskereskedelemben-, valamint a Galeria Kaufhof áruházak. További információ a csoportról a www.metrogroup.de honlapon.

Szólj hozzá

bulvár verseny divat Abodi Dóra Anh Tuan Tatár Csilla Nagy Adrien