2014. dec 18.

...A fáraó titka

írta: budapest24
...A fáraó titka

Red Carpet képekkel

December 25-én, karácsonykor mutatják be Ben Stiller nagysikerű vígjáték trilógiája utolsó részét, az Éjszaka a múzeumban – A fáraó titka címmel. A családi vígjáték főbb szerepeiben a nemrég elhunyt Robin Williams (így ez az egyik utolsó befejezett filmje), Owen WilsonSteve CooganRicky GervaisRebel WilsonDan StevensSir Ben Kingsley és egy meglepetés sztárvendég is…

New York red carpet

image002.jpg

Mindenki kedvenc múzeumában valami megváltozott! A varázslatos aranytábla kezdi elveszíteni erejét, és csak Larry (Ben Stiller) képes megfejteni a rejtélyt. Barátait megmentéséért ezúttal ezúttal Londonba utazik, ahol lovagok, oroszlánok, dinoszauruszok és különleges múzeumi tárgyak kelnek életre, fenekestül felforgatva hőseink amúgy sem hétköznapi életét!  

London red carpet

image003.jpg

ÉLETRE KELTENI A MÚZEUMOT

Ha egy kiállítás tárgyai életre kelhetnek, akkor bármi lehetséges. És ezt a bizonyos bármit a digitális effektek teszik lehetségessé. Az Éjszaka a múzeumban – A fáraó titka több, mint a fele digitálisan készült. Az egyik leglátványosabb jelenet a holland grafikus, M.C. Escher egyik híres litográfiájában játszódik. A rajzművész alkotásait gyakran a matematika ihlette, a végtelen és a lehetetlen foglalkoztatta.

Levy és az írók azt találták ki, hogy az egyik üldözési jelenet a Relativitás című grafikában játszódjon. Ez a filmtörténet egyik legkülönösebb üldözési jelenete, másképp működik a gravitáció, a tér, a dimenziók, a lehetőségek pedig végtelenek. „Escher alkotásában más szabályok érvényesek – mondja Levy. – És ezeknek a sajátos törvényeknek semmi köze az általunk ismert valósághoz.” Csak ezt a jelenetet több hónapig készítették elő, Martin Whist díszlettervező épített egy 3D-s modellt a kép alapján, majd a számítógépes grafikusok csináltak egy nyers változatot, hogy szerintük hogyan mutatna a vásznon. „Leglább 6 változat készült, mire összeállt, milyen snittekre van szükségünk – meséli Levy. – A végeredmény dinamikus és lélegzetelállítóan látványos.”

„Még soha nem láttam ehhez foghatót – mondja a vizuális effektekért felelős, 3-szoros Oscar-jelölt Erik Nash (Én, a robot, Vasököl, Vasember 3.). – Amikor először olvastam a forgatókönyvet, már akkor tudtam, hogy az Escher-jelenet olyasmi lesz, amivel a közönség még soha nem találkozott.

A film 2D szinkronos és 2D OV verzióban lesz láthatóimage001.jpg

BEN STILLER MINT LARRY DALEY… ÉS LAAA

Levy szerint a film szívét és lelkét Ben Stiller adja. „Ben nem csak egy elhivatott művész, aki mindig, mindenben a legjobbat keresi, de végtelenül természetes a színészi stílusa. Ő adott egyéniséget ezeknek a filmeknek.”

Levy és Stiller nem arra törekedtek, hogy megkönnyítsék a saját dolgukat az új filmben. Stiller ezúttal nem csak Larry Daley bőrébe bújt, hanem új szerepben is látható: ő Laaa, Larry neandervölgyi alteregója is. „Laaa egy ártatlan lény - mondja Stiller. - Olyan, mint egy kissrác, aki Larry figyelmére és szeretetére vágyik. De azt se felejtsük el, hogy ő egy barlanglakó, egy ösztönlény. Amikor először eszébe jutott valakinek Laaa figurája, nagyon jót nevettem, és tudtam, hogy ebből még nagyon sok poént ki tudunk hozni. Mindig is bírtam a neandervölgyieket, úgyhogy örültem az ötletnek, és rögtön meg is kérdeztem, hogy ki fogja játszani? Nem is reménykedtem benne, hogy valaha eljátszhatok egy barlanglakót.” 

image007.jpg

A film korhatára: 12 éven aluliak számára nem ajánlott

Szólj hozzá

mozi Ben Stiller Robin Williams Owen Wilson Ben Kingsley