2015. máj 23.

Péter Szabó Szilvia kétkeréken is megállja a helyét

írta: budapest24
Péter Szabó Szilvia kétkeréken is megállja a helyét

„Nagyon veszélyesnek tartom a városi biciklizést”

Péter Szabó Szilvia ugyan rendszerint autóval közlekedik, az állami közlekedésbiztonsági program szegedi állomásán kiderült, hogy kerékpáros tudása sem kopott el az évek alatt. A népszerű énekesnő a Kreszfelfrissítő.hu online tudáspróbáján 80%-os eredményt ért el.

kresz_szeged.jpg

„Nagyon örülök, hogy részese lehettem a szegedi közlekedésbiztonsági programnak, ugyanis úgy gondolom, rendkívül fontos, hogy mindenki maximálisan tisztában legyen a KRESZ szabályokkal és nem utolsó sorban be is tartsa azokat. A Tanulóknak.hu és a Kreszfelfrissítő.hu online kerékpáros oktatóanyaga valóban nagy segítséget nyújt mind a diákoknak, a rájuk vonatkozó ismeretek elsajátításában, mind a gyakorlott, felnőtt biciklistáknak, tudásuk felfrissítésében” – kezdi a népszerű énekesnő.

kresz_szeged_10.jpg

„Az ingyenes e-learning program a gépjárművezetői ismereteken túl egy speciális kerékpáros tananyagot is tartalmaz, melyet nagy örömünkre most Szegedre is elhoztak az oktatóanyag kidolgozói. Két online felület ad otthont a június 15-ig működő programnak, míg a Tanulóknak.hu segítségével a kisiskolások sajátíthatják el az alapvető KRESZ szabályokat, addig a Kreszfelfrissítő.hu online tesztjeit alkalmazva a felnőttek is aktualizálhatják már meglévő tudásukat. Ennek köszönhetően fejlődik a közlekedéskultúra, a közlekedési morál, a balesetek egyrészt megelőzhetőek, másrészt számuk is csökkenthető, így mindenki felelős tagjává válhat a közlekedő társadalomnak” – beszél a programról Nagy Sándor, Szeged Város alpolgármestere.

kresz_szeged_11.jpg

Szilvi kerékpáros tudása a tíz kérdésből álló online teszt eredménye alapján nagyon is naprakész, ugyanis az énekesnő a kérdések 80%-ra helyesen válaszolt, sőt egy kicsit nyeregbe is pattant a tudáspróbát követően.

kresz_szeged_2.jpg

„Büszke vagyok magamra, mert csupán két kérdést rontottam el, de azokat is csak azért, mert én elővigyázatosabban kezeltem volna az adott szituációkat. Egyébként még egészen kiskoromban tanultam meg biciklizni nagymamámtól, majd hamarosan megkaptam az első saját kerékpáromat. Éppen otthon, a paneltömbök között kerekeztem elég tempósan, és miközben tesztelgettem a váltót, többször hátrapillantottam a kerékre, hogy megvizsgáljam, hogy működik ez. Azonban az előttem lévő piros kuka sajnos nem tért ki és egy óriási csattanás figyelmeztetett arra, hogy biciklizés közben érdemes előre nézni. Átestem a kormányon, és bár akkor ez eléggé fájdalmas élmény volt, ma már nevetek, na és nem utolsó sorban levontam a következtetést, figyelmesen kell közlekednünk, mert felelősek vagyunk magunkért és másokért egyaránt” – meséli Szilvi.

kresz_szeged_3.jpg

„Pesten manapság már keveset biciklizek, egyébként is nagyon veszélyesnek tartom az utakat, keskenyek és nem kizárólag a kerékpárosoknak épültek. A bérelhető biciklik ötlete viszont nagyon tetszik, ez arra ösztönzi az autósokat, hogy szálljanak ki egy kicsit és váltsanak bringára, éljenek egészségesebben. Az alkoholtilalmat is nagyon támogatom, óriási veszélyeket rejt magában, ha valaki ittasan ül kerékpárra” – teszi hozzá Péter Szabó Szilvia.

kresz_szeged_4.jpg

A Nemzeti Közlekedési Hatóság és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által életre hívott ingyenes állami közlekedésbiztonsági program szegedi állomásán tiszteletét tette Vad Róbert, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság Balesetmegelőzési Bizottság titkára is, aki a helyi preventív intézkedésekről, a közelmúlt baleseti statisztikáiról és a balesetmegelőzésről szólt. A rendezvényen a Szegedi Kerékpáros Sport Club elnökhelyettese is részt vett, aki bemutatta, hogyan kell szabályosan felszerelni egy közúti kerékpárt, valamint a megfelelő szabályismeretet, a tudatos, szabálykövető magatartás fontosságát is hangsúlyozta. Az eseményt Kun Ádám, flatland bmx világbajnok látványos bemutatója zárta.

kresz_szeged_9.jpg

Az előzetes regisztrációhoz kötött ingyenes képzés, melyen a kerékpáros ismeretek szintje is felmérhető 2015. június 15-ig érhető el a Tanulóknak.hu és a Kreszfelfrissítő.hu weboldalán.

Szólj hozzá

Péter Szabó Szilvia Kreszfelfrissítő.hu Tanulóknak.hu