A Zsidó Nyári Fesztivál 17 évvel ezelőtt azzal a célkitűzéssel indult, hogy bemutassa, ismertté tegye a zsidó kultúrát, egy héten át megtöltse zsinagógáinkat és lassan, de következetesen a világi helyszínek felé is forduljon. A Zsidó Nyári Fesztiválnak a 17 év alatt sikerült elérnie, hogy a zsidó szót nem pejoratív értelemben használják, hanem egy csodálatos kultúra jelzőjeként. Elérte azt, hogy a Fesztiválra a világ minden tájáról érkeznek külföldi érdeklődők, és a zsinagógák megtelnek a zsidó kultúra iránt elkötelezett belföldi és külföldi látogatókkal. Ugyancsak a Zsidó Nyári Fesztivál szervezői munkájának eredménye, hogy a zsidó negyed egyre inkább a reneszánszát éli és évről-évre bővül a zsidó rendezvények, fesztiválok száma /Judafest, Marom Fesztivál, Spinoza Zsidó Fesztivál és az ebben az évben megszületett a Zsidó Kulturális Fesztivál/.
A Zsidó Nyári Fesztivál 2015-ben "Superbrand" lett. Az elismerést pártatlan szakemberekből álló zsűri és a közönség adományozza. A Zsidó Nyári Fesztivál ezzel új kihívások elé néz. Ahhoz, hogy ennek eleget tudjon tenni és jövőre is elnyerje a "Superbrand" minősítést - miután 13 évesen bár micvá lett -, 18 évesen ki kell repülnie a szülői házból! Össze kell kapcsolódnia mindazokkal a rendezvényekkel, amelyek ebbe az irányba hatnak, sőt kezdeményeznie kell újabb és színesebb programokat.
Az elmúlt években a Zsidó Nyári Fesztivál hiányossága volt, hogy csak egy hétig tartott és nem vált elég vonzóvá a fiatalság számára. Nem igazán alakult ki fesztivál hangulat még a zsidó negyedben sem, hiányoztak a könnyed, nyitott utcai rendezvények, a beszélgetős programok, a zsidó negyed lakóit megmozgató közösségi rendezvények is.
|