2015. máj 23.

Sebestyén Péter a hétvégén a sokat látott 12 kanyaros angliai Donington pályán versenyzik

írta: budapest24
Sebestyén Péter a hétvégén a sokat látott 12 kanyaros angliai Donington pályán versenyzik

Itt ez első futamot még 1931-ben rendezték

A hétvége nehézségét adja, hogy Superstock1000 futamot még nem rendeztek itt.  Így a pályára vonatkozó beállításokról felhasználható adatokkal nem rendelkeznek a versenyzők. A szabadedzés első napja pálya ismerettel, adatok gyűjtésével és teszteléssel telt. A nap végére a versenyző 1,3 másodpercet javított idején.

ibyf14fwaf9izhejljf_41wq8p4lpmamupqvtgns6nm.jpg

Stefano Favaro, Péter managerre az elmúlt versenyek tapasztalatai és az imolai pontszerzőhely megszerzése után bizakodva nyilatkozta az első angliai nap után. – „Tudjuk, hogy az angliai időjárás és a versenyek mindig esősek, de a mai nap kivételesen jó időben telt. Így Péter remekül tudta tesztelni a pályát, ez meg is látszott a délelőtti és a délutáni idején. Ami külön bizakodásra ad okot, hogy az eddigi alkar problémái csökkentek, a fék és a kuplung karokon is állítottak a szerelőjével. Reméljük a hétvége eredményes lesz. A szombati időmérőn a cél az első öt sorból indulni.“
5lzguov97or5kaoxdqehdhtcpfsnysxjuflrxzgayng.jpg

Sebestyén, az elmúlt versenyeken folyamatosan küzdött alkar fájdalmakkal, ami úgy tűnik egy új beállítással és némi orvosi terápiával csökkent a donington-i futam hétvégére.

 „ A mai nap számomra a pálya tanulásáé volt. Nagyon nehéz számunkra ez a pálya, hiszen itt még nem rendeztek Stock futamot és nincsenek rendelkezésre álló adatok.  Minden bemenetnél más áttétellel mentem fel, hogy teszteljünk és abból a legjobbat válasszuk majd ki. Sokat hibáztam, voltam kint a sóderágyban is, a futóművel voltak gondjaim. Nem tudtam kihozni magamból mindent, van még mit javítanom, de ha az "ideal time" –ot nézzük, az összerakott legjobb szektor időket, akkor a lehetőség benne van a jó időmérő eredmény elérésben.  A cél, hogy konstansan tudjam motorozni a legjobb időt.“ – foglalta össze az első nap végét Sebestyén.
ulwlj8opwmitjaufv_qvdi4loovaj0szmrwchddf5hg.jpg
Sebestyén korábban a BMW Racing Team Toth csapatában ifj. Tóth Imre mellett, Rizmayer Gáborral együtt versenyzett. Stefano Favaro – Budapest Jump CEO ez évtől hivatalosan is a szárnyai alá vette a versenyzőt, mint a manager. Idén, a 2015-ös szezonban Sebestyén Péter lesz a harmadik versenyző, Tóth és Rizmayer mellett, aki büszkén és joggal képviselheti majd Magyarországot a motorsport világában egy világbajnoksági sorozatban. Sebestyén nagy lehetőséget kapott, Talmácsi Gábor után ő az, aki világversenyen gyári támogatott csapattal vehet részt versenysorozatban, ez a FIM SUPERSTOCK 1000 kategória a Superbike világbajnokság sorozatban. Egy Kawasaki 1000 ccm, 200 LE motorral vág neki az évnek és bizonyíthatja azt, ami egy ilyen fiatal tehetségtől várhatunk.

A versenysorozatról:
A Superbike-VB és a hozzá tartozó sorozatok: több kategóriából áll, eni FIM Superbike World Championship, a FIM Supersport World Championship, a FIM Superstock 1000 Cup és a FIM Europe Superstock 600 Championship. Ezek a versenysorozatok szériagyártású, de tuningolt motorok küzdelméről szólnak. Itt a riderek utcai motorok megfelelően módosított változataival versenyeznek. A Supersport-ban a 600-asokat megerősítik, a Superbike-ban, pedig négyhengeres 1000-esek és kéthengeres 1200-asok szerepelnek. A megengedett minimális tömegek magasabbak, mint a MotoGP hasonló kategóriái esetén, egyes technológiák használata tilos (pl. karbontárcsás fék) és a motoroknak homológnak kell lennie az utcai változattal. Az egyes versenysorozat szabályaitól függ a változtatások lehetősége a motorokon.

Szólj hozzá

Nitro Circus Sebestyén Péter