2016. már 07.

A digitális gazdaság nyertesei az embereket helyezik majd az első helyre az Accenture Technology Vision 2016 előrejelzése szerint

írta: budapest24
A digitális gazdaság nyertesei az embereket helyezik majd az első helyre az Accenture Technology Vision 2016 előrejelzése szerint

Az éves technológiai áttekintés alapvető változásokra számít a tekintetben, hogy a vállalatok miképpen alkalmazzák a kulcsfontosságú innovációkat

Az Accenture legújabb globális technológiai trendeket alapul vevő jelentése szerint a „people first” megközelítést kialakító vezető vállalatok fogják uralni a jelen digitális gazdaságát. Ahogy a technológiai fejlesztések hihetetlen mértékben felgyorsulnak – drámaian érintve a munkaerőt –, az alkalmazottaikat, partnereiket és ügyfeleiket új szakértelemmel ellátó vállalatok tudják teljes mértékben kihasználni az újításokat. Ehhez elengedhetetlen , hogy friss ötletekkel jelentkezzenek, élvonalbeli termékeket és szolgáltatásokat fejlesszenek, és felborítsák a status quo-t.
aaaa_5.jpg

“Az Accenture Technology Vision 2016 jelentésben öt technológiai trendet azonosítottunk, amelyek elengedhetetlenek a digitális siker érdekében.” – mondta Paul Daugherty, az Accenture technológiai vezetője. “A digitális kifejezés emberekre is vonatkoztatható, és az idei jelentés alapvető megállapítása az emberek előtérbe helyezése. A digitális vállalatok képessé tehetik munkavállalóikat, hogy folyamatosan új ismereteket sajátítsanak el annak érdekében, hogy több mindent tudjanak megvalósítani a technológiával, továbbá nagyobb és jobb üzleti eredményeket érjenek el.”

Egy 3100 üzleti és informatikai vezető körében elvégzett társfelmérés eredményeképpen az Accenture megállapította, hogy a globális gazdaság 33 százalékát már érintette a digitalizálás. Mi több, a megkérdezettek 86 százaléka arra számít, hogy a technológiai változás gyorsan vagy korábban sosem látott mértékben fog megvalósulni az elkövetkező 3 évben.

Az öt technológiai trend, amely elengedhetetlen a digitális sikerhez.

Az Accenture jelentése kiemeli, hogy a vállalatok gyakran úgy érzik, túlterheltek a technológia változások léptéke miatt: “digitális kulturális sokkot” tapasztalnak, miközben erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy versenyben maradjanak. A vállalatok azonban elfogadhatnak egy „people first”, azaz emberközpontú megközelítést, amely lehetővé teszi számukra, hogy olyan új üzleti modelleket hozzanak létre, amelyek elősegítik a digitális átalakulást. Erre jó példa a GE, amely létrehozott egy új megközelítést, az úgynevezett FastWorks-öt. Ez sokkal szorosabban összekötötte az alkalmazottakat az ügyfelekkel, és végeredményben az innovatív megoldások gyors kifejlesztéséhez vezetett, amelyeket jól lehetett értékesíteni, és megfeleltek az ügyfelek elvárásainak vagy túlteljesítették azokat. Itt van továbbá a Virgin America, az egyetlen Szilícium-völgyi székhellyel rendelkező légitársaság, amely a törzsutasaival való hatékony együttműködés eredményeképpen visszanyerte ügyfelei bizalmát azáltal, hogy részvényvásárlási lehetőséget ajánlott nekik, mielőtt a cég kikerült a tőzsdére.

A jelentésben az Accenture 5 olyan technológiai trendet azonosít, amelyekben az emberek kerülnek előtérbe, és amelyek elengedhetetlenek az üzleti siker eléréséhez a digitális gazdaságban. A trendek a következők: 

  • Intelligens automatizálás (Intelligent automation). A vezető vállalatok automatizálnak a mesterséges intelligencia (AI), robotika, valamint a kiterjesztett valóság (AR) segítségével –, hogy alapvetően megváltozzon annak a módja, ahogyan a vállalkozást üzemeltetik, és hogy egy új, hatékonyabb kapcsolat alakuljon ki az emberek és gépek között. Jelentős beruházások vannak folyamatban: a megkérdezettek 70 százaléka számolt be az AI-alapú technológiai beruházások növekedéséről a két évvel korábbi állapothoz képest, valamint 55 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy tervezik a gépi tanulás és az IPsoft-féle Ameliához hasonló beágyazott AI megoldások kiterjedt alkalmazását.
  • Gyorsan alkalmazkodó munkaerő (Liquid workforce). A munkaerő átalakítását lehetővé tevő technológiák segítségével a vezető vállalatok rendkívül alkalmazkodó és változásra kész környezeteket fognak létrehozni, amelyek képesek megfelelni a mai, dinamikusan változó digitális igényeknek. A gyorsan reagáló munkaerő által kínált versenyelőny nyilvánvaló: a válaszadók szerint a “speciális feladatokhoz szükséges komoly szaktudás” csak az ötödik legfontosabb jellemző, amelyre az alkalmazottaknak szükségük van ahhoz, hogy jól teljesítsenek egy digitális munkakörnyezetben. Más tulajdonságok, mint a “gyors tanulás képessége” vagy a “sebességváltás képessége” előbb végeztek.
  • Platform gazdaság (Platform economy). Az iparági vezető vállalatok platform alapú üzleti modellek kifejlesztésével hasznosítják a technológia erejét annak érdekében, hogy új növekedési lehetőségekre tegyenek szert, a legmélyrehatóbb változást elérve ezáltal a globális makrogazdasági környezetben az ipari forradalom óta. Ezt megerősíti a válaszadóink 81 százaléka, akik egyetértenek abban, hogy a platform alapú üzleti modellek három éven belül szervezetük alapvető növekedési stratégiájának részévé fognak válni.
  • Kiszámítható átalakulás (Predictable disruption). A gyorsan fejlődő digitális ökoszisztémák megteremtik az átalakulás új hullámának az alapját a piacok kiterjesztésének és az iparági határok elmosódásának köszönhetően; az előrelátó vezetők proaktívan megjósolhatják ezeknek az ökoszisztémáknak a pályagörbéjét, hogy versenyelőnyt szerezzenek. A cégek már jelentős vagy mérsékelt mértékben tapasztalják az ökoszisztémák átalakulását: a megkérdezettek 81 százaléka jelezte, hogy észleli ezt a tendenciát saját iparágában.
  • Digitális bizalom (Digital Trust). A bizalom a digitális gazdaság egyik sarokköve a megkérdezettek 83 százaléka szerint. Ahhoz, hogy a vállalkozások elnyerjék az egyének, ökoszisztémák és szabályozó hatóságok bizalmát ebben az új helyzetben, a digitális etikára kell támaszkodniuk, mint alapvető stratégiára, mivel a megnövelt biztonság önmagában nem lesz már elég.

Közel 16 éve vizsgálja szisztematikusan az Accenture a nagyvállalatokat, hogy azonosítsa azokat a feltörekvő technológiai trendeket a vállalkozások és az iparágak átalakulása tekintetében, amelyek a legnagyobb potenciállal rendelkeznek. További információkért az idei jelentéssel kapcsolatban kérjük látogassa meg a www.accenture.com/technologyvision weboldalt, vagy kövesse a beszélgetést a Twitteren: #TechVision2016.

Az Accenture-ről

Az Accenture a világ egyik vezető szakmai szolgáltatásokat nyújtó nemzetközi vállalata, amely az üzleti stratégia és tanácsadás, a digitális- és technológiai megoldások, valamint a vállalati működés funkcionális területein kínál szakértő megoldásokat és szolgáltatásokat. A több mint 40 iparág és a vállalati működés összes funkcionális területén szerzett páratlan tapasztalatát és szakértelemét ötvözve – a világ legnagyobb technológiai szolgáltató hálózatával a háttérben - az Accenture az üzlet és a technológia keresztmetszetében működik, hogy így segítse ügyfeleit teljesítményüket javítani és fenntartható értéket létrehozni a vállalati érdekcsoportok részére.

Az Accenture a világ több mint 120 országában, és megközelítőleg 373 000 fős alkalmazotti létszámmal támogatja ügyfeleit elősegítve az innovációt, hogy a világ, amelyben dolgozunk és élünk, jobb legyen. Az Accenture honlapja: www.accenture.com.

Szólj hozzá

tudomány