2015. feb 27.

Így adjunk szabad utat az Y generációnak

írta: budapest24
Így adjunk szabad utat az Y generációnak

Gyakran nevezik Y generációnak azokat, akik a ’90-es évek elején születtek, a húszas éveik közepén járnak, és nagy részük most lép be a professzionális munkaerőpiacra.  

lexmark-supported-devices-940x260.jpg

Az Y generáció tagjainak igen nagy százaléka az internet utáni korszakban nőtt fel, ez az a két évtized, melynek során az internet egy kritikus tömeghez eljutott, és ez idő alatt a digitális technológia is egyre inkább elterjedt. E nemzedék számára elvárás, hogy 24 órában kapcsolódjon az internethez. Digitális bennszülöttek, akik el sem tudják képzelni, milyen volt a világ a Google vagy az Amazon előtt. Egy faxgép láttán valószínűleg értetlenül állnának, ha viszont egy iPhone-t adunk a kezükbe, azonnal beindulnak az ujjaik. 

Ahogy ez a korosztály belép a munkaerőpiacra, meglepve tapasztalhatja, hogy nem mindenki tudta tartani a lépést a digitális forradalommal. Az elmúlt néhány év a technológiában olyan mértékű változásokat hozott, amely megnehezítette a cégek számára, hogy felvegyék a tempót. Ez egyeseknek jobban sikerült, mint másoknak.

Azok, akik megrekedtek a fejlődésben, most szembesülnek vele, hogy azt a munkaerőt kell magukhoz vonzaniuk és megtartaniuk, amelynek már lételeme a digitalizáció. Ha nem gondoskodnak az Y generáció digitális igényeiről, úgy azok máshol keresnek majd munkát. 

e220.jpg

Az alkalmazottak nagymértékű lemorzsolódása pedig jelentős hatást gyakorolhat a vállalkozásra, hiszen a munkaerő felvételének, kiképzésének és cseréjének költsége igen magas lehet. Amikor az alkalmazottak hónapokban és nem években mérik a a cégnél töltött időt, akkor minden egyes alkalmazott nagy anyagi ráfordítást jelent a vállalatnak.

Ahhoz, hogy ezt a hatást mérsékeljék, a vállalatoknak olyan módon kell átalakulniuk, hogy megfeleljenek a digitális bennszülöttek igényeinek. A Cisco kutatása szerint az Y generáció nincs felkészülve a nehézkes, elavult,  papír alapú folyamatokra, és egyharmaduk számára a közösségi média szabadsága, az eszközök rugalmassága és a mobilitás fontosabb a fizetésnél. Olyan cégeknél keresnek munkát, amelyek rugalmasságot biztosítanak számukra a tekintetben, hogy miképpen, hol és mikor dolgozzanak. 

m5_i3059_lexmark_x1290_0.jpg

Azok a szervezetek, amelyek az Y generáció igényeinek megfelelő eszközöket és technológiát kínálnak, olyan dolgozókkal gyarapodhatnak, akik minden erejükkel segíteni fogják a cég fellendülését. A Cisco kutatása felfedte, hogy az Y generáció diplomás szakemberei közül 10-ből több mint 4 tartja magát “multifunkciósnak”, tehát képesnek arra, hogy egyszerre több mint két dologgal eredményesen foglalkozzon, ami termelékenyebbé teszi őket. Az a rugalmasság, amit elvárnak, mindkét irányban működik, hiszen a többség gyakran keveri a munkahelyi és személyes tevékenységeit: egyre inkább a folyamatos készenlét jellemző az életvitelükre, és sokkal inkább hajlandóak túlórázni is, ha szükséges.

Ahhoz, hogy létrejöhessen egy, az Y generáció tagjai számára vonzó munkahely, szükség van az igényeiknek megfelelő rugalmasságot és mobilitást jelentő eszközök és technológiák részeként egy biztonságos mobilstratégiára. Ez teszi lehetővé, hogy az alkalmazottak a távolból is dolgozhassanak, nem csupán mobileszközeik, hanem automatizált munkafolyamatok, digitalizált eljárások és közösségi kommunikációs platformok segítségével is.

Amikor már mindent áthat a mobil informatika, akkor a felhasználók nem is informatikaként tekintenek rá. Az Y generáció számára ez egyszerűen a folyamatos készenlétet, a korlátozás nélküli kapcsolódást jelenti, amely amellett, hogy szórakoztató, segíti őket a munkájuk elvégzésében – anélkül, hogy ehhez be kellene menniük az irodába. Az ezt figyelembe vevő  vállalatok biztosra mehetnek abban, hogy a legnagyobb tehetségeket veszik fel, akikből kihozhatják a maximumot, és megtarthatják ezeket az elkötelezett munkavállalókat.

printer_example.jpg

A Lexmark-ról

A Lexmark egyedülálló módon fókuszál a vállalat szerte található strukturálatlan nyomtatott és digitális információ összekapcsolására a folyamatokkal, alkalmazásokkal, valamint az emberekkel, akiknek a leginkább szükségük van rá. További információért, kérjük, látogassa meg a weboldalt.

A Lexmark és a gyémánt dizájnnal ellátott Lexmark szó a Lexmark International, Inc. az Egyesült Államokban és más országokban bejegyzett védjegye. Az összes többi védjegy a mindenkori tulajdonos tulajdona.

Szólj hozzá

bulvár lexmark