2015. ápr 13.

Cseh Laci szivacstengerben merült el

írta: budapest24
Cseh Laci szivacstengerben merült el

Sztárok avatták fel a világ legnagyobb szabadtéri trambulinparkját

Cseh László, Dudás Miklós, Molnár Andrea és Harsányi Levente csütörtök délután kicsit újra gyereknek érezhette magát. A sztárok ugyanis birtokba vehették a világ legnagyobb szabadtéri trambulinparkját, a Jump City-t, mely a WestEndben nyitotta meg kapuit. Ezen a napos délutánon az önfeledt ugrálásé volt a főszerep.

20-jumpcity-150409-img_5379.jpg

„8-10 éves koromban ugráltam utoljára trambulinon, meglepő, hogy most két perc is elegendő volt ahhoz, hogy az egekbe szökjön a pulzusom. Próbáltam egy hasast ugrani a szivacsmedencébe, de én a vízhez vagyok szokva, alig tudtam kikecmeregni belőle. Nálam vagy vizes legyen a közeg, vagy szilárd, ez a puha anyag most megzavart egy kicsit” – nevetett Cseh Laci, olimpiai ezüst-és bronzérmes úszónk, aki már most úgy látja, hogy gyakran lesz a Jump City vendége.

Az egyedülálló létesítmény a Millennium Tetőkertben, mintegy 1100 négyzetméternyi területen áll a vendégek rendelkezésére áprilistól egészen szeptember végéig 10 és 18 óra között.

„A hét különböző zónából álló park jellegzetessége a faltól-falig történő ugrálási lehetőség, ügyességi elemekkel tarkítva. Minden zóna más-más képességet fejleszt, mint például a 12 méter hosszú egybefüggő gumiasztal, a szivacsmedence, a kidobós, a kosárlabda és a freestyle zóna vagy akár a fitness foglalkozások, illetve a trambulin deszka, amellyel snowboard, kite surf és gördeszka elemeket lehet gyakorolni. A kicsikre is gondoltak az ötletgazdák, a 3-8 évesek a park gyermekpályáit vehetik igénybe, így az egész család egyszerre szórakozhat. Ez nem csak sport, hanem élmény, közösségi szórakozás, a fitt élet kitűnő eszköze. A képzett animátorok segítségével bárki elsajátíthatja a trambulinozás alapjait, majd akár magasabb szintre is léphet” – biztat mindenkit Kalmár András, akinek 2012-ben pattant ki a fejéből a közép-kelet európai régió első szabadtéri trambulinparkjának gondolata.

Molnár Andreához táncosként közelebb áll a trambulin, régebben még előre- és hátra szaltóra is vállalkozott, most azonban kicsit inába szállt a bátorsága.

42-jumpcity-150409-img_5659.jpg

„Azért arra kíváncsi lennék, hogy ezen a talajon, hogy lehet egy cha-cha-cha-t kivitelezni. Jó pár éve azt kérték tőlem, hogy csináljak egy terpeszt a trambulinon, bár ne tettem volna… Vagy arcra estem, vagy simán le az asztalról. Gyerekkoromban a Balcsin mindig ott álltam 20 forintossal a kezemben a trambulinnál, hogy fizessen be apu. Egyszer azonban túlságosan vakmerő voltam és sikerült meghúznom a hátam, azóta óvatosabban közelítem meg az ugróasztalt. Imádom egyébként, mert kitűnően átmozgat és még barnulni is lehet közben” – mosolygott Andi.

Dudás Miklós világbajnok kajakozó két méteres magasságával nem tűnik egy félénk srácnak, ám a trampolin most kicsit mégis megijesztette.

43-jumpcity-150409-img_5665.jpg

„Régebben Csepelen edzőtáboroztunk és két edzés között átszöktünk a strandra, ahol persze jókat ugráltunk. Mindig tartottam attól, hogy a magasságom gondot fog okozni, nem bír el az asztal, vagy más baleset történik, ami egyszer sajnos be is következett. Egy oldalugrásnál sikerült rádőlnöm a jegyszedő nénire, de szerencsére mindketten sértetlenül megúsztuk a malőrt. Most kifejezetten ügyeltem arra, hogy óvjam mások és persze a saját testi épségem is. Bevallom, eléggé kimerültem a nagy ugrálásban, de ahogy látom Laci is, így szégyenkezésre semmi okom. Ez egy kiváló testedzés, fejleszti az egyensúlyérzéket, koordinációkészséget. Még az is megeshet, hogy itt készülök fel az olimpiára” – kacsintott ki a trambulinról Miki.

jump_city_12.jpg

A Jump City kiváló lehetőséget biztosít alternatív testnevelés órákra és egyéb foglalkozásokra is. Egy kutatás igazolja, hogy egy óra intenzív trambulinedzés több mint 1000 kalóriát éget el, amivel nincs párja a zsírégetés terén. 

Magyarországon jelenleg a Jump City - WestEnd az egyetlen trambulin park, de tervezik több magyar városba eljuttatni a komplexumot - mert „Magasan a legjobb!”

 

Szólj hozzá

WestEnd Jump City