2015. ápr 18.

Assen-ben Sebestyén Péter és a motorja még nincs egy hullámhosszon

írta: budapest24
Assen-ben Sebestyén Péter és a motorja még nincs egy hullámhosszon

Sebestyén Péter és managere Stefano Favaro csütörtök óta már Assenben a Superstock1000 verseny következő futamának állomásán van. Szombaton késő délután került sor az időmérőre a vasárnapi versenyhez.

 

sebestyen_peter.jpg

Sebestyén Péter a múltheti aragoniai verseny tömegbalesetét szerencsésen megúszta a helyszínen. Mindenki azt gondolta, hogy látható sérülése nem volt, így komolyabb baj nem történt. Assen-ben a pénteki szabadedzésen azonban karja nem bírta a terhelést. Így nemcsak az köridővel, hanem a fájdalommal is küzdenie kellett a versenyzőnek.

Peti video nyilatkozatát nézd meg a linkre kattintva! 

"Olyan történt velem, ami eddigi pályafutásom alatt még sosem, a karom egyszerűen nem bírta. Igaz pár hónapja vagyok túl egy műtéten és annak rehabilitációján, de reméltem, hogy ez megoldódik. Olyan fájdalmaim voltak a szabadedzés közben, hogy orvosi segítséget kellett kérnünk. Estére még kaptam kezelést és krémeket, amivel szombaton folytathattam az edzést és délután az időmérőt." - mondta Sebestyén, aki nem elégedett sem magával, sem az időmérőn elért eredményével. - "Motorozás közben úgy éreztem mindent kihozok magamból, a legjobb íveken megyek, számomra megfelelő, jó tempóban. De valami még sincs rendben, messze nem értem el azt időt, amit a versenyszezon kezdete előtti edzéseken teljesítettem. A motoron jelenleg több beállítást is kipróbáltunk, hogy megtaláljuk a legmegfelelőbbet. Az éjszaka folyamán azon dolgoztunk, hogy kielemezzük, mi lehet a hiba. A Pedercini Team Superbike mérnöke is csatlakozott hozzánk, segítve munkánkat. Az ő és a Stefano javaslatait követve állítjuk be a vasárnap reggeli warm up-ra a motort. Már nagyon megszeretném mutatni mi van bennem. Nagyon elszánt vagyok és az assen-i pálya minden magyar egyik kedvence, mert Talma itt kétszer is állt a dobogó tetején." - nyilatkozta Sebestyén.

Managere, Stefano is látja, hogy Péter és a motor még nem olvadt egybe. - "Célunk az idén, hogy Péternek megtaláljuk a megfelelő beállítást az ő motorozási stílusához. Nincsenek nagy különbségek. Azt láttuk, hogy sokkal jobb időket ment a versenyszezon előtti edzéseken. A mérnökök különböző beállításokat javasoltak, most ezeket elemezzük, hogy hol mit változtassunk - az elektronikán, a motor geometriáján, a futóművön. Az elmúlt hét és a mai eredmények tapasztalataiból merítve javasoltam, hogy merjünk bátrak lenni. Egy teljesen más beállítással menjen vasárnap reggel Peti a warm up-on és majd a versenyen is. Ezzel a Pedercini Team mérnökei is egyetértettek. Mivel a 30. helyről indul, így versenykörülmények között lehet elemezni és megnézni a motort. Én látom Péterben az elszántságot és az akaratot és azt, hogy jó versenyző. Fiatal, az idén a stabil eredmények elérése a cél, ezekből tudunk építkezni." - nyilatkozta Stefano, akinek a legendás TT-Circuit pályaház jó emlékei fűződnek, Talmácsi Gáborral annak idején két versenyfutamot is bravúrosan megnyertek itt.

budapest-jump-logo-2.png
Sebestyén korábban a BMW Racing Team Toth csapatában ifj. Tóth Imre mellett, Rizmayer Gáborral együtt versenyzett. Stefano Favaro – Budapest Jump CEO ez évtől hivatalosan is a szárnyai alá vette a versenyzőt, mint a manager. Idén, a 2015-ös szezonban Sebestyén Péter lesz a harmadik versenyző, Tóth és Rizmayer mellett, aki büszkén és joggal képviselheti majd Magyarországot a motorsport világában egy világbajnoksági sorozatban. Sebestyén nagy lehetőséget kapott, Talmácsi Gábor után ő az, aki világversenyen gyári támogatott csapattal vehet részt versenysorozatban, ez a FIM SUPERSTOCK 1000 kategória a Superbike világbajnokság sorozatban. Egy Kawasaki 1000 ccm, 200 LE motorral vág neki az évnek és bizonyíthatja azt, ami egy ilyen fiatal tehetségtől várhatunk. 

A versenysorozatról:

A Superbike-VB és a hozzá tartozó sorozatok: több kategóriából áll, eni FIM Superbike World Championship, a FIM Supersport World Championship, a FIM Superstock 1000 Cup és a FIM Europe Superstock 600 Championship. Ezek a versenysorozatok szériagyártású, de tuningolt motorok küzdelméről szólnak. Itt a riderek utcai motorok megfelelően módosított változataival versenyeznek. A Supersport-ban a 600-asokat megerősítik, a Superbike-ban, pedig négyhengeres 1000-esek és kéthengeres 1200-asok szerepelnek. A megengedett minimális tömegek magasabbak, mint a MotoGP hasonló kategóriái esetén, egyes technológiák használata tilos (pl. karbontárcsás fék) és a motoroknak homológnak kell lennie az utcai változattal. Az egyes versenysorozat szabályaitól függ a változtatások lehetősége a motorokon.

sebestyen_peter_1.jpg

Sebestyén Péter hivatalos facebook oldal itt!

Szólj hozzá

Sebestyén Péter Superbike-VB