A játékok diadala – a Codie lett 2015 legígéretesebb magyar innovációja
A Mobilitás és Multimédia Klaszter által idén 7. alkalommal megrendezett Magyar Innovációs TechShow-n a szakmai zsűri a Codie-t, a programozás alapjait játékosan oktató fejlesztést választotta 2015 legígéretesebb induló vállalkozásának. Az idei eseményen bemutatkozó 17 projektből a hallgatóság a világ első kerekesszékes útvonaltervezőjének, a Route4U-nak ítélte oda a közönségdíjat, míg az interaktív angol nyelvoktatást támogató Xeropan appot fejlesztő csapat tartotta a legjobb előadást.
Idén 7. alkalommal megrendezett Magyar Innovációs TechShow-n (vagy angol rövidítésével a HITS-et) bemutatkozó 17 magyar találmány közül Codiet választotta a szakmai zsűri 2015 legígéretesebb hazai innovációjának. A magyar fiatalok által készített robotjáték a gyerekeket tanítja meg a programozás alapjaira egy egyedileg kifejlesztett grafikus programozási nyelv és egy fából készült robot segítségével. A Codienak nem ez az első sikere: nemrég zártak egy közösségi finanszírozási kampányt, amelynek keretei között több mint 80.000 dollárt gyűjtöttek össze.
A TechShow-n a közönség a Route4U csapatát választotta legjobbnak. Az alkalmazás a világ első kerekesszékes útvonaltervezője, ami egy olyan ingyenes, androidos okostelefonokra letölthető app, amely a hozzá tartozó weboldallal kiegészülve egyszerűbbé és kényelmesebbé teszi a kerekeken guruló járművet használók életét. A zsűri a legjobb előadásnak járó díjat a Xeropan nevű interaktív angol nyelvoktató mobil applikációt fejlesztő csapatnak ítélte oda.
Az ország legnagyobb tradíciókkal bíró startup eseményén kiállítók és az elmúlt évekhez hasonlóan idén is bebizonyították, hogy a magyar ICT iparág óriási potenciállal bír. Jakab Roland, a Magyar Innovációs TechShow-t szervező Mobilitás és Multimédia Klaszter elnöke szerint az infokommunikációs forradalom az elmúlt években újabb szintre emelkedett, és a fizikai és virtuális infrastruktúra sikeres globális elterjedése után az erre épülő szolgáltatások ideje jött el.
Ennek eredményeként a hálózatba kapcsolt társadalom korszakába lépünk, ahol minden elektronikus eszköz, aminek hasznára válik egy hálózati kapcsolat, az csatlakozni is fog. Ez a jelenség tematizálta az idei Magyar Innovációs TechShowt is: ez bizonyíték arra, hogy a hazai startupok valóban ott vannak a világ innovátorainak élbolyában – tette hozzá Jakab.
A Mobilitás és Multimédia Klaszter a Magyar Telekom kiemelt támogatásával idén hetedik alkalommal rendezi meg a Magyar Innovációs TechShow-t, angol rövidítésével HITS-et, amely új infokommunikációs termékek és szolgáltatások számára kínál bemutatkozási lehetőséget. A rendezvény célja a magyarországi digitális ipar legújabb, legizgalmasabb, már kézzelfogható eredményeinek felvonultatása a szakmai közönség, nagyvállalati döntéshozók, startup vállalkozók, technológiai szakemberek, befektetők, a média és az érdeklődő nagyközönség előtt.
Említsünk egyet a sok közül!
XEROPAN
Nyelvtanár a zsebedben
# MEGOLDÁS A PROBLÉMÁRA
- Motiváció, avagy mivel küzdenek a nyelvtanulók?
Tanulók milliói hagyja abba a nyelvtanulást motiváció hiányában. Xeropan 2 egy olyan motivációs rendszerrel rendelkezik, mely a tanulókat felkészíti a várható kihívásokra, siker élményekre és buktatókra. Kutatások szerint, ha a tanuló tudja a rá váró nehézségeket, kétszer valószínűbb hogy sikerrel veszi azokat az akadályokat.
A probléma az oktatásunkra vezethető vissza, megtanítottak minket rettegni a hibáktól, félni, hogy rosszat mondunk. És mire felnőtté válunk, a legtöbb gyerek elveszíti ezt a képességet. Már félnek tévedni. Az eredmény pedig az, hogy ki-oktatjuk az embereket a magabiztosságból és kreativitásukból.
- Mérhetőség, avagy mivel küzdenek az oktatók?
Jelenleg az oktatók csakis szubjektív véleményt és visszajelzést tudnak adni a nyelvtanulók nyelvi készségének (beszéd, hallgatás, írás, olvasás) és szókincsének fejlődéséről. Xeropan egy olyan objektív mátrixal rendelkezik mely lehetővé teszi a nyelvtanuló számára, hogy pontos visszajelzést kapjanak nyelvi készségeinek és aktív\passzív szókincsének fejlődéséről.
- Játék, avagy hogy lehet elfeledni, hogy tanulunk?
Xeropan 2 egy izgalmas rajzolt világban játszódik, 12 szigeten mely 12 emberi koron vezeti végig a nyelvtanulót 12 nyelvi szinten. Készüljünk fel a legizgalmasabb nyelvtanulási élményre, boss fightok, comic book átvezető animációk, végre a gamifikáció nem csak abból áll, hogy adunk egy kitűzőt a felhasználónak! Stay tuned!
#VÍZIÓ
A Xeropan azért született, hogy a XXI. század technikai vívmányai által megreformálja a nyelvoktatás jelenlegi rendszerét, és egy egyedi, mérhető, kreatív és motivációt segítő módszer segítségével biztosítson hatékony nyelvtanulási lehetőséget. Célunk megtanítani a világot hatékonyan idegen nyelveken kommunikálni, mert a berögözött nyelvtanulási szokások egyre kevésbé illeszkednek az emberek megváltozott életstílusához, gondolkodásához. A jelenlegi oktatási rendszerek be kell, valljuk édesanyáink vagy nagymamáink számára készültek és nem a mai felgyorsult világ emberének. Ezt felismerve a Xeropan egy hatékony és kreatív alternatívát kínálva szabaddá, játékossá és izgalmassá tette a nyelvtanulást
# CSAPAT
Csapatunk 11 főből áll, Mile Ferenc és Al-Gharawi M. Attila vezetésével, 4 tananyag fejlesztő, 4 szoftver fejlesztő és 3 kreatív szakember dolgozik nap, mint nap hogy milliók számára megoldást nyújtson a nyelvtanulás problémájára.
# ELÉRHETŐSÉGEINK
Google play link:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.application.xeropan&hl=hu
iOs App Store link:
https://itunes.apple.com/hu/app/xeropan-kreativ-angol-tanulas/id899256917?mt=8
Honlap: www.xeropan.com
Pitch videó: https://www.youtube.com/watch?v=n9NC6kSEykQ
Videó: https://www.youtube.com/watch?v=6z2K2oR6cag
Xeropan 2 (Available in Sept 2015) http://youtu.be/sjkyqKjbCS8