2015. jún 27.

Nő vagyok, és nem félek használni!

írta: budapest24
Nő vagyok, és nem félek használni!

-Exkluzív interjú-

Felvinczy Zita vagyok, ékszertervező, álmodó, az ékszertervezésen keresztül küldetésemmé vált, hogy felébresszem a nőkben a nőiség, a szépség iránti vágyat, hogy emlékeztessem őket azokra a belső és külső értékeikre, amelyek tudatában meg tudnak erősödni, szárnyra kapni, és kifele is sugározni a bennük lévő bölcsességet és szépséget.

 2_5.jpg

- Senki nem születik művésznek, alkotónak. Van, akinél egy logikus folyamat eredménye, hogy ékszereket kezd el tervezni és készíteni, mást pedig villámcsapás ér, és hirtelen megvilágosodva ragadja el az alkotás vágya. Te melyik csoportba tartozol?

2-1.jpg

Ezt hívják váratlan fordultnak! Nagyon régi álmom volt az ékszerkészítés, de a művészi ambícióimat sokáig elnyomtam. Míg otthon voltam a kisfiammal, minden szabadidőmet erre fordítottam, egyszerűen csak alkottam, dolgoztam, szenvedélyesen, tűzzel, folyamatosan, eleinte különösebb cél nélkül, belső szükséglet volt az egész. Mindent kipróbáltam, mindent megtanultam, amit csak lehetett. Mondanom sem kell, sikert sikerre halmoztam, eleinte a technikai dolgoknál éreztem, hogy minden könnyen megy, később már a barátaim szóltak, hogy ezek az ékszerek annyira különlegesek, hogy érdemes lenne kissé komolyabban venni ezt a tevékenységet. Ekkor már én is éreztem, hogy ez több, mint időtöltés. Többszörösen is szerencsés voltam, mert az alkotás mellé kaptam egy mentort, aki segített elhinni, hogy valóban különleges dolgokat alkotok, és hogy ez az egész többre hivatott. Így lettem ékszertervező, vállalkozó, így kezdtem el felépíteni lépésről lépésre a saját márkámat, a Felvinczy-márkát.

34_2.jpg

Rendkívül egyedi ékszereket alkotsz, amelyeknek üzenetük is van. Mitől egyedi, különleges egy Felvinczy-ékszer?

Nehéz megmondani, hogy egy bizonyos ékszer, egy bizonyos stílus mitől egyedi, különleges. Azt mondják, hogy az én munkáim felismerhetőek, különlegesek, hogy lelkük van, hogy szebbé, különlegesebbé teszik a lányokat. És én örülök annak, hogy ezt mondják a munkáimról, mert az alkotás attól izgalmas, hogy örömöt okozok vele másoknak. Szeretem a mosolyt a nők arcán. Amikor felveszik az ékszereimet, mintha valamiféle metamorfózison mennének át, megszépülnek, megváltozik a tartásuk, a tekintetük, és végre elhiszik, hogy gyönyörűek. Csodálatos érzés, imádom!

Munkáimban ötvözöm a hagyományos hurkolásos, horgolásos technikákat a klasszikus ötvös-technikával, egy kis régi, egy kis új, egy kis lélek, egy kis szín. Aprólékos munka, még nagymamámtól tanultam, aki anno csodás csipketerítőket készített, én meg gyerekként ott sertepertéltem körülötte.

6_1.jpg
A korszerű, kortárs ékszerek készítéséhez azonban nemcsak technikai felkészülés szükséges, hanem kell egy olyan szemlélet, amitől ezek a tárgyak továbblényegülnek. Aktuálisak, van bennük üzenet, van bennük olyan tartalom, amit a nők meghallanak, megértenek. És azonosulni tudnak vele.

Többek, mint egyszerű tárgyak, design-bonbonok, szerencse-sütik, amiket alig vársz, hogy kibonts, megértsd, megérintsd, megkóstold.

7_3.jpg

Az emberek mindig kíváncsiak, miként él egy művész. Nálad ezt hogy kell elképzelni? Ülsz az elefántcsonttornyodban és alkotsz? Vagy ennél azért prózaibb a helyzet?

1_8.jpg

Minden napom más, alkotó vagyok, nem tudok állandó napirendet tartani. De van időbeosztásom, ragaszkodom ahhoz, hogy megtervezzem a napjaimat, mert csak így tudok igazán hatékonyan működni. Vállalkozó is vagyok, ügyfeleim vannak, kötelességeim vannak, és céljaim, amikért dolgozom minden áldott nap! Legfeljebb újratervezek, ha a szenvedély, a flow magával ragad. Szenvedélyes alkotó vagyok, szívből dolgozom, figyelek a belső hangra!

A család és karrier összeegyeztetése soha nem könnyű, különösen, ha valaki nem 9-től 5-ig dolgozik egy irodában, hanem hol ügyet intéz, hol szárnyal az ötletei révén és alkot. Kisfiad, Félix 7 éves, szintén alkotó elme. Akár közösen is készítetek már ékszert?

Ha nem lenne Félix, akkor én sem lennék ékszertervező! Neki köszönhetem az egészet, mert az anyaság hozta ki belőlem azt a fajta bátorságot, ami végül ide vezetett. Ha egy nő anyává válik, átértékeli a világot, megtanulja megkülönböztetni a fontosat a "fontostalantól", a fontos embereket az energiarablóktól, a különleges feladatokat a szolgaságtól. Szóval sokat tanultam a fiamtól, különleges figura, tehetséges, kreatív és határozott, az alkotás közös kedvencünk. Gyakran segít kollekció-neveket is találni, mert teljesen más szemmel nézi a világot, mint mi, felnőttek. Persze azért néha panaszkodik, hogy túl sokat dolgozom, de így is több időm marad a közös együttlétekre, mintha 8 órában ülnék egy irodában. Hálás vagyok ezért a sorsomnak! És igen, már tervezett saját fülbevalót, egy ovis társa boldogan le is csapott rá! Marketingben már most legyőzhetetlen!
40_1.jpg

A művészek folyton utat keresnek, inspirációik nyomán mindig fejlődnek, továbblépnek, újat alkotnak. Nálad hogyan zajlik a változás, az újra való törekvés?

Az én munkám gyakorlatilag folyamatos megújulás. Még nem sikerült az évi két vagy négy kollekcióval megelégednem, folyamatos változásban vagyok. Ahogy tanulok, fejlődöm, a munkáim is egyre változnak, alakulnak, egyre inkább érzem a Felvinczy-formavilág kikristályosodását, letisztulását.

A weboldalamat nemrégen mutattam be a közönségnek (www.felvinczy.hu), nagyon jól fogadták, ezzel egy magasabb szintre léptem vállalkozónőként is, és tervezőként is. Keresem a közös kapcsolódási pontokat más tervezőkkel, vállalkozókkal, mert a kreatív munkák kiegészítik egymást, nagyon nagy erő van az együttgondolkodásban, a közös tervezésben, ráadásul könnyebb megjelenni a publikum előtt. Egyelőre a weboldalamon lehet hozzájutni az ékszereimhez, részben kész modelleket lehet vásárolni, azonban egyedi, különleges alkalmakra is lehet ékszert rendelni, akár esküvőre, akár nagyobb eseményekre. Ez esetben személyes megbeszélések előzik meg a közös munkát, máshogy ezt nem lehet. Ezért is van benne középtávú terveimben egy Felvinczy-Showroom kialakítása, ahol nem csak dolgozni tudok, hanem a munka különböző fázisaiban találkozni és egyeztetni tudok személyesen is az ügyfeleimmel.  Mert voltaképpen a legszebb része az, amikor találkozom velük, és látom a szemükben a félreértelmezhetetlen csillogást. Ezért csinálom az egészet, ez inspirál és hajt előre!

 39_2.jpg

 

Szólj hozzá

bulvár divat életmód Felvinczy Zita Felvinczy-ékszer