Gravity: újabb potenciális világsiker a láthatáron
A cég új fejlesztése demokratizálja a személyre szabott ajánlórendszerek piacát
Az egyik legsikeresebb magyar startupként számon tartott Gravity R&D új fejlesztése révén a hazai és nemzetközi KKV-k minimális IT tudással alkalmazhatják a világ egyik legkifinomultabb online ajánlórendszerét. A korábban a Netflix Prize-pn holtversenyben élen végző Gravity nagyvállalati ügyfelein megszerzett tudását kamatoztatva dolgozta ki a kisebb piaci szereplők számára a RECO nevű megoldást. A hazai startup egy dinamikusan növekvő szektort céloz meg új termékével: az e-kereskedelem magyar és világviszonylatban is kifejezetten gyorsan fejlődik, tavaly csak Európában 423 milliárd eurót tett ki a szektor forgalma[1], és egyre jellemzőbb a KKV-k betörése a piacra.
Hízik az e-kereskedelmi torta
Az e-kereskedelem azon kevés szektor egyike, amely töretlenül fejlődik az elmúlt 10 évben mind hazai, mind nemzetközi viszonylatban. Bár szakértők szerint Európában a bővülés üteme kicsit lassuló tendenciát mutat, de az öreg kontinens GDP-jén belül a szektor aránya 2020-ra elérheti a 6 százalékot (ez a szám 2009-ben 1,27 százalék volt)[2]. A digitális piac terjedése terén hazánk sem szégyenkezhet: a SzEK.org 2014-ben 273 milliárd forintos forgalmat mért, ami 26 százalékos bővülést jelent. A növekvő piaci tortához természetes módon egyre többen szeretnének hozzáférni, amelynek következtében egyre több kis- és középvállalkozás tűnik fel a nagyok mellett.
KKV-k: nem behozhatatlan a hátrány
A KKV-k komoly versenyhátrányból indulnak az e-kereskedelmi piacon, amelyek közül az egyik legjelentősebb a megfelelő informatikai erőforrások hiánya: egyrészt a kisebb cégek nehezen engedhetik meg maguknak a bonyolult IT fejlesztések elvégzésére képes szakemberek alkalmazását, másrészt csak kevesen tudják kifizetni azokat a programokat, amelyekkel a nagyobb szereplők egyedi, személyre szabott szolgáltatásokat képesek nyújtani. Az egyik legsikeresebb hazai stratup, az online ajánlórendszerek fejlesztésével és értékesítésével foglalkozó Gravity R&D legújabb innovációja, a RECO erre a problémára nyújt megoldást.
Személyre szabva
A Gravity számos hazai és nemzetközi nagyvállalat, többek között a Dailymotion, az eMAG, BónuszBrigád, az Extreme Digital, az Allegro vagy az Ingatlan.com számára fejlesztett ajánlórendszert. Ennek eredményeként a cég rendszerei naponta mintegy 140 millió ajánlatkeresést futtatnak és ezzel több, mint 1 millió dollár többletforgalmat generálnak nap mint nap. A Gravity ezen tudását alkalmazva fejlesztette ki új platformját a RECO-ot, ami kifejezetten a KKV szektor igényeire lett szabva: a rendszer minimális IT tudással fél óra alatt integrálható a weboldalba, már az alapbeállításokkal két számjegyű növekedést eredményez a forgalomban és a testre szabott javaslatoknak köszönhetően növeli a vásárlási élményt.
Nemzetközi vizeken
A Gravity, amely 2009-ben holtversenyben az élen végzett a Netflix Prize-on, a világ egyik legrangosabb ajánlórendszer versenyén, ezen termékét is a nemzetközi piacra fejlesztette: elsődlegesen Európába, Észak-Amerikába és Délkelet-Ázsiába (ahol a legdinamikusabb az e-kereskedelem fejlődése) szeretnének betörni. A nagyratörő tervekkel párhuzamosan a cég budapesti irodája is bővül: jelenleg is keresnek fejlesztőket, integrátort, projektvezetőt, adatbányászt és online marketinges szakembereket.
[1] Forrás: Ecommerce Europe
[2] Forrás: Piac & Profit