2015. dec 02.

Szerelemtől szabadon – Dénes Viktor rendezőként debütált

írta: budapest24
Szerelemtől szabadon – Dénes Viktor rendezőként debütált

Dénes Viktor, a Miskolci Nemzeti Színház színésze nemrég rendezőként is kipróbálta magát, méghozzá nagy sikerrel. Horányi Juli énekesnő legújabb számának nemrég megjelent videoklipjét eddig több mint 14 ezren látták, a kommentek alapján pedig egyöntetű sikert aratott. Dénes Viktor, a Szerelemtől szabadon klipjének rendezője árult el néhány kulisszatitkot a koncepcióról és a forgatásról.
klipforgatas1.jpg

A fiatal színművész először próbálkozott videoklip rendezéssel. – Tulajdonképpen ez a harmadik rendezésem. Még a Színművészeti Egyetemen csináltam egy websorozatot, amit soha nem fejeztem be – meséli Dénes Viktor. – Leforgattuk, megvágtuk, már csak az utolsó simítások voltak hátra, de az élet úgy hozta, hogy a fiókban maradt. Aztán, amikor jelentkeztem a filmrendező szakra, akkor készítettem egy rövidfilmet. A mostani klip tehát mondhatjuk, hogy a harmadik rendezésem – tette hozzá.

–  Amikor először hallottam a Szerelemtől szabadon című számot, azonnal megfogott, tudtam, hogy ebből klipnek kell készülnie – mondta a színművész. – Egy operatőr barátommal mentünk el Juli koncertjére, ahol előadta az új számait. Mindkettőnknek ez a szám tetszett a legjobban, így felvetettük az ötletet Julinak: mi lenne, ha forgatnánk egy klipet hozzá? Természetesen nagyon örült neki.

Dénes Viktor elárulta, rengeteg ötlete volt elsőre, de nem volt lehetőség nagy költségvetésű koncepcióban gondolkodni. – A szám kapcsán az volt bennem a kérdés, hogy hogyan lehet megszabadulni a szerelmi kötöttségektől. Az jutott eszembe, hogy talán a házasság a legnagyobb kötöttség egy viszonyban, ez pedig hozta magával a helyszín kiválasztását. Zsámbékon van egy gyönyörű romtemplom, itt találtuk meg végül a tökéletes helyszínt – magyarázta a rendező. Eleve fekete-fehér klipben gondolkoztam, mert szerintem ez a legizgalmasabb. Rengeteg árnyalata van, és gyönyörűen mutat a képernyőn. Néha használunk inverz képeket, amikor dramaturgiailag valaminek az ellentéte dominál, és csak a legvégén színesedik ki a film, amit egy inverz kocka tör meg. Azt gondolom, hogy képi világában is izgalmas lett a videó – teszi hozzá.

Hogy lesz e még közös munkájuk, az a jövő titka, de valószínűleg nem utoljára látjuk Dénes Viktort rendezőként. Elmondta, nagyon érdekli a filmrendezés, így lépésről lépésre halad e cél felé. – Nekem a színészet mellett ez az, amivel a jövőben foglalkozni szeretnék. Képzettség nélkül azonban kicsit lassabban megy, mint ha egy iskolarendszerben sajátítottam volna el a szakmát. De ez nem egy hobbi. Édesapám szokta mondani, hogy hobbija azoknak van, akik nem azzal foglalkoznak, amit szeretnek csinálni.

klipforgatas4.jpg

 Fotó: Szabó Júlia

Operatőr: Doron Ritter

Szólj hozzá

program Miskolci Nemzeti Színház Horányi Juli Dénes Viktor