2016. feb 28.

Buona vacanza! – olasz élmények nyomában

írta: budapest24
Buona vacanza! – olasz élmények nyomában

Sztárvendégek a Campona homokszobor-kiállításán

Vakációt idéző hangulatnak lehetnek szemtanúi a napokban a Campona látogatói. A budafok-tétényi bevásárlóközpontban felépült hat monumentális homokszobor amúgy is felidézi a tengerpartok hangulatát, a részletgazdagon megmunkált alkotások pedig különböző módon egytől egyig Olaszországra emlékeztetnek. A szombati megnyitó alkalmából Itália három neves rajongója is végignézte az elkészült műveket.

Nagyon szeretem Olaszországot, egyszerűen magával ragad az a könnyed életérzés, amellyel az olaszok viszonyulnak a mindennapjaikhoz” – mondja Csonka András, aki azt sem titkolja, hogy az olasz divat is rabul ejtette. – „A stílus, ahogyan az olaszok öltözködnek, egyszerre laza és elegáns, ezt az irányt igyekszem én is követni. Imádom az olasz konyhát, itthon is szívesen eszem például pizzát vagy tiramisut. Mindkét kedvencemet mindig megkóstolom, bármerre járok Olaszországban. Szerencsére volt alkalmam több helyen megfordulni, hiszen Szicíliában még a Família Kft-vel is forgattunk annak idején, természetesen Róma sem maradhatott ki az utazások sorából, de az abszolút kedvencem, ami mindig lenyűgöz, az Velence. Imádok csak úgy teraszokon ülve bámészkodni, nézelődni, magamba szívni egy letűnt kor hangulatát. Egyszer szívesen megnézném a várost Karnevál idején is, de a színházi elfoglaltságaim ezt télen nem teszik lehetővé. Szóval örültem, hogy itt ezt szintén felidézték a homokszobrok egy óriás álarccal, csakúgy mint a pisai ferde tornyot, ahol naná, hogy nekem is készült olyan fotóm, ahol támasztom a tornyot…

A tornyot ezúttal közösen tartották meg Bagi Ivánnal és Farkasházi Rékával, akiket szintén sok élmény fűz a napfényes Itáliához.

homokszobrok_a_camponaban_bagiivan_farkashazireka_csonkaandras_5.jpg

homokszobrok_a_camponaban_bagiivan_farkashazireka_csonkaandras_6.jpg

Néhány éve mi is Olaszország-párti nyaralók lettünk – meséli Farkasházi Réka.  - A gyerekeim imádják a tengert, és nekem az is nagyon fontos, hogy olyan helyen nyaraljunk, ahol imádják a gyerekeket, és sosincs konfliktus abból, ha valamelyikük éppen egy picit nyűgösebb, akár strandolás közben is. Fantasztikus élményünk volt pár éve Riminiben, annyi kedvességet, szeretetet kaptunk, hogy azóta is újra és újra arrafelé vesszük az irányt. Toscanában kétszer nyaraltunk, így természetesen én is megcsodáltam már a pisai ferde tornyot, bár akkor a tömeg miatt elmaradt az ikonikus fotó, örülök, hogy most bepótolhattuk, legalább így a homokszobor-változatnál. A családdal mi az olasz kultúra nyomában is nagyon szívesen barangolunk, lenyűgöznek a történelmi emlékek, Ravennát, Firenzét, Veronát egyaránt felfedeztük már. Tavaly pedig a férjemmel szöktünk el négy napra Rómába, évfordulót ünnepelni, ilyenkor töltekezem élményekkel, ízekkel, mert én is vallom, hogy az olasz konyhánál kevés jobb akad.

olasz_kostolo.jpg

Szintén az olasz konyha rajongójának tartja magát Bagi Iván, nem véletlen, hogy a látogatás végén a Cine Cittá Caféban olasz finomságok között pihentek meg a Campona alkalmi turistái.

Imádok enni, nem tagadom. Rajongok az olasz ételekért, persze a legjobb, ha a helyszínen tehetem ezt. Szicília is kedves emlék számomra, de Rómába is bármikor visszamennék. Nagyon érdekes volt számomra az előbb az olasz nyelvlecke, amelyen részt vettünk itt a Camponában, mert amikor Olaszországban vagyok, valahogy mindig azt érzem, hogy én tökéletesen beszélem a nyelvet. Aztán amikor hazaérkezem, ez sajnos mindig elmúlik. Szóval izgalmas kirándulás volt most egy picit belekóstolni egy olasz nyelvleckébe, ha egyszer lesz rá időm, lehet, hogy meg kéne tanulnom olaszul?

Aki a következő három szombaton a Camponában jár, akár neki is láthat a nyelvtanulásnak: hiszen február 27-én, március 5-én és 12-én további olasz programok lesznek. A Studio Italia jóvoltából villám olasz nyelvórákat vehetnek az érdeklődők, az alkalmi főzőiskolában pedig bepillantást nyerhetnek egyebek mellett az igazi olasz kávé, a bruschetta, a tiramisu, a gnocchi készítésébe is. A homokszobrokat pedig március 12-ig lehet megcsodálni a Camponában.

homokszobrok_a_camponaban_bagiivan_farkashazireka_csonkaandras_1.jpg

homokszobrok_a_camponaban_bagiivan_farkashazireka_csonkaandras_2.jpg

Szólj hozzá

bulvár program